10 Senarai Top Aktor Kacak Korea 2014

Korea

Lelaki Korea adalah antara orang yang paling kacak di bumi dan kebanyakan wanita di seluruh dunia bersetuju dengan fakta ini. Apabila ditambah dengan kemasyhuran dan kejayaan,  Jika anda melihat mereka beraksi di kaca televisyen, walaupun tidak memahami bahasa mereka secara khususnya tetapi jatuh cinta dengan filem-filem mereka atau apa sahaja genre mereka lakukan. Mari teruskan pembacaan anda tentang 10 Senarai Top Aktor Kacak Korea 2014


#10 Yong Jung Hwa


Beliau adalah bintang Korea yang kacak dan telah mendapat populariti selepas membintangi sebuah drama Korea bertajuk " He is Beautiful " yang disiarkan dalam SBS pada tahun 2009. Drama itu kemudian nya disiarkan di Indonesia dengan tajuk "Dia Beautiful" pada 26 Julai 2011. Dalam drama ini, Jung Yong Hwa sebagai bintang memegang watak  Kang Shin Woo. Selain berlakon, pelakon Korea comel ini adalah pemimpin yang Indie Korea popular dikenali sebagai CN Blue ; dengan beberapa hits bertajuk Saya seorang yang bersendiri.

#9 Taecyeon



Beliau dilontarkan ke dalam populariti dengan kemahiran rap di Korea boyband yang dikenali sebagai 2PM, Taecyeon adalah salah satu superstar Cutest Korea pada 2014. Beliau dilahirkan di 27 Disember 1988 dan mula menunjukkan kemahiran bertindak awal dalam kehidupan. Taecyeon berhijrah ke Massachusetts , Amerika Syarikat di mana beliau mengikuti audisi untuk menjadi model untuk JYP Entertainment. Dia kini berlakon dalam drama bersiri Korea dengan menjadi Cinderella Step Sister yang paling popular di mana beliau memegang watak sebagai pemain besbol dikenali sebagai Jungwoo .

#8 Song Seung Hun


Pelakon Korea ini amat terkenal serta amat dikenali dalam drama popular termasuk Cinta Endless dan Puteri saya . Dilahirkan pada 5 Okt, 1976 , 36 tahun pelakon lama ini memulakan kerjaya lakonan pada tahun 1995 sebagai model untuk Jeans terkenal jenama STORM . Beliau membuat penampilan sulung dalam filem bertajuk Calla di mana beliau membintangi dengan Kim Hee- matahari lain bintang. Filem terbaru beliau adalah "The Messenger" di mana beliau berperanan sebagai Moo -Jin , manakala drama terbaru adalah apabila seorang lelaki jatuh cinta .

#7 Kim Hyun Joong



Dilahirkan pada 6 Jun 1986, Kim Hyun Joong berasal daripada Korea Selatan dan penghibur sangat popular, rapper utama dan pemimpin Korea boyband SS501 dan pelakon. Beliau terkenal dengan drama beliau termasuk " Boys Over Flowers " di mana beliau memainkan peranan Yoo Ji- hoo dalam 2009-10 dan " Playfull Kiss " pada tahun 2010. Filemografi beliau tahun ini termasuklah City Conquest and Barefooted Friends.

#6 Choi Siwon


Model kacak yang berasal daripada Korea Selatan ini juga berperanan sebagai pelakon dan penyanyi serta dilahirkan pada April 7, 1986 tetapi secara rasmi direkodkan sebagai 10 Februari 1987. Beliau adalah antara yang pertama daripada empat superstar Korea untuk muncul di China setem pos. Beliau juga berbangga sebagai pelakon Korea pertama mencecah 3 juta pengikut di twitter media sosial. Beliau terkenal dengan band menunjukkan Super Junior.

#5 Kim Soo-Hyun


Ini juga boleh digelar sebagai salah seorang daripada cutest Pelakon Drama Korea. Beliau dilahirkan di Februari 1988 di Korea Selatan. Seperti kebanyakan pelakon Korea yang lain beliau juga merupakan seorang penyanyi dan model. Populariti Kim Soo- Hyun datang sejak memegang peranan dalam siri TV " Dream High " di mana beliau beperanan sebagai  Song Sam-Dong serta  dalam Moon Embracing the Sun sebagai Lee Hwon sebagai fiksyen Raja Joseon .

#4 Jang Geun Seuk




Dilahirkan pada 4 Ogos 1987, di Danyang County, Chungcheongbuk- do , Korea Selatan. Jang Geun Seuk dilahirkan pada hari yang keempat  bulan ke lapan pada Kalendar Lunar . Beliau adalah benar-benar cantik , cergas dan pintar. Beliau adalah seorang pelakon , model dan penyanyi . Beliau paling dikenali untuk peranan kepimpinan beliau dalam drama "Kau Cantik " dan juga dalam sebuah drama komedi romantik berjudul "Mary Stayed Out All Night " pada tahun 2010.

#3 Bi Rain (Jun Ji-Hoon)


Seorang lagi Pelakon Drama Korea iaitu berusia 31 tahun Jun Ji- Hoon, sering dirujuk dengan nama panggung 'Rain' . Beliau bukan sahaja berlakon malah beliau juga berupaya mengarah drama juga . Rain juga seorang penyanyi, model , penari , penulis lagu dan pereka. Mungkin filem yang paling diiktiraf lakonan Rain adalah Ninja Assassins yang  dihasilkan di Amerika yang membuat kemunculan sulung pada 2009 .

#2 LEE Min Hoo


Kedudukan nombor dua adalah Lin Min Hoo yang dilahirkan di Daerah Selatan Korea Dongjak 26 tahun lalu. Beliau penyanyi muda yang kacak bergaya dan boleh dibanggakan bukan sahaja di Korea malah di seluruh dunia.Sangat popular dalam lakonan  drama " Boys Over Flowers ", City Hunter dan Personal Taste.  Lin Min Hoo mengumumkan bahawa beliau akan membuat kemunculan semula (comeback)  dengan  drama baru bertajuk " The Heirs".


#1 Hyun Bin



Untuk mahkota terunggul yang memenangi top 10 yang paling popular dan  kacak pelakon Korea pada tahun 2014 adalah Hyun Bin. Beliau berwatakan baik, kacak serta berkarisma .Beliau dilahirkan  di Kim Tae- Pyung pada 25 September, 1982 . Beliau  sangat popular dalam filem " My Name is Kim Sam  yang disiarkan pada tahun 2005 dan baru-baru ini ialah filem Secret Garden yang ditayangkan pada tahun 2010.

Sumber : Best Top 10





10 komentar:

  1. errmmm no. 5 salah gambow tuh... tuh Kim Hyun Joong XDD ahahaha..

    yg handsome? hurm... Siwon, Ok Taec, Song Seung Heon sepatutnta list top atas bagi Misaki ahahaha

    BalasHapus
    Balasan
    1. ye ke, alamak...please do some correction plz..hehe

      Hapus
  2. Tahniah kepada calon calon yang layak bagi menghadapi Ujian Bertulis Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) Gred M41 yang akan berlangsung pada 1 November 2014 pada hari Sabtu awal bulan hadapan. Sebenarnya sebelum anda semua berhajat menjadi seorang PTD ada tiga ujian yang perlu anda hadapi Pertama ialah Ujian Bertulis. Kedua, PTD Assessment Centre (PAC) dan akhir sekali barulah Temu Duga.

    http://tipskerjaya2u.blogspot.com/2014/10/pengalaman-panduan-menghadapi-ujian.html

    BalasHapus
  3. ina minat kim hyun joong dr darjah 4 lg :')

    BalasHapus

Komen dan maklum balas anda dialu alukan.

 

Label

Copyright © 2014. WarkahTerkini - All Rights Reserved
Template Created by Templateure
Proudly powered by Blogger